sábado, 28 de junio de 2025

RECOMENDACIÓNS DA MESTRA ESPECIALISTA EN AUDICIÓN E LINGUAXE.

 

Recomendacións de verán para mellorar a fala xogando.

 Dirixido a familias con nenos e nenas de 5 anos con ceceo, rotacismo ou outras dificultades de articulación.

 O verán é o momento perfecto para reforzar a fala sen presións, a través do xogo, a música e a convivencia. Aquí van algunhas ideas divertidas e útiles:

 


Actividades ao aire libre

 Xogos con auga:

 Soprar pompas de xabón, palliñas na auga ou globos para fortalecer os músculos da boca e mellorar o sopro.

 Xogo do "veciño ve un verbo": cada un inventa palabras con “s”, “z” ou “r” para dicir facendo eco.

 Busca do tesouro:

 Preparade pistas que teñan palabras con sons complicados (como "rato", "rosa", "zapato", "serpe") e que teñan que dicilas ben para pasar á seguinte pista.


 Música e rimas

 Cantade cancións e xogos de mans con rimas. Por exemplo:

 “Unha ratiña presumida”, “O sapoconcho”, “Pimpón”, etc.

 Inventade cancións do verán con palabras que teñan os sons traballados: sol, praia, risa, zorra, roca...

 

Xogos simbólicos e de imitación

 Facede como se fosedes locutores de radio, contacontos ou animais (por exemplo, unha serpe que di “ssss”, un león que ruge “rrr”).

 Xogos de roles: tenda, restaurante, posto de xeados... usando palabras con “r”, “s”, “z”, etc.

 

Lectura compartida

 Lede contos en voz alta, pausadamente, fixándose nos sons. Logo pedide que repitan palabras clave.

Contos recomendados con sons marcados (podo axudar a escoller se o precisas).

 

Evitar o uso prolongado do biberón ou chupete

 Si os utilizan alguna vez é recomendable retiralos canto antes, pois interfiren na colocación correcta da lingua e dificultan a articulación dos sons.

Se custa retiralo, podedes facer un “ritual de despedida” ao estilo máxico do Ratonciño Pérez ou da Fada dos Chupetes.

 

Discriminación auditiva

 Xogos como:

 Quen dixo isto? → Un fai un son e o outro adiviña.

 Parellas de sons → Diferenciar palabras parecidas (rosa/sosa, casa/taza, carro/carroza).

 Usar apps con xogos de sons (se se desexa, podo recomendar algunhas).

 

E sobre todo...

 Falar moito e ben cos nenos e nenas.

 Corrixir con cariño, sen presión nin burla.

 Valorade o esforzo máis ca a perfección.

 

Posible horario semanal de verán para levar a cabo estas actividades.

 Día Actividade divertida Obxectivo fonético

  Luns:

Xogo de sopro con pompas.

Facer pompas e intentar petalas mentres se di unha palabra co son "s", "z" ou "r". Traballar o sopro e sons sibilantes ("s", "z")

  Martes:

Conto con rimas.

Ler un conto con palabras que teñan o son “r” ou “rr” (ex: rato, carro) e repetir en voz alta.

 Mércores:

Xogo de pistas polo xardín ou casa.

Facer unha procura do tesouro con pistas orais usando palabras con sons difíciles (serpe, zapato, rosa, carro...).

  Xoves:

 cancións e xogos de mans.

Cantar cancións con moita repetición (ex: “Pimpón”, “Unha ratiña presumida”) e inventar unha canción coas palabras do día.

  Venres:

 Teatro de voces.

Facer un teatro con xoguetes ou marionetas usando voces divertidas: a serpe “ssss”, o robot “rrrr”, a cebra “zazaza”...

 Sábado: 

Cociña divertida.

Preparar unha receita sinxela (xeado de froita, brochetas...) dicindo os nomes dos ingredientes coidadosamente.

 Domingo:

Día relax con historia inventada.

Inventar entre todos unha historia que pase no verán, usando palabras coas letras que se traballaron na semana.

 Consellos para cada día:

 Facelo en momentos tranquilos (despois da merenda, pola mañá antes da praia…).

 Non obrigar, senón convidar a participar.

 Corrixir con modelo, non con crítica. Ex: "Dixeches 'zato', querías dicir 'rato'?"

 Reforzar sempre con frases positivas: “Gustoume como o dixeches!”

 

Aproveitamos para desexarlles un marabilloso verán!  




 

 

 

 

No hay comentarios:

Publicar un comentario